קידום אתרים אורגני בגוגל: 9 צעדים לדירוג בעמוד הראשון בגוגל

כל בעל אתר יכול להפיק תועלת גבוהה מהבנת קידום אתרים אורגני בגוגל, שנקרא גם אופטימיזציה למנוע חיפוש אורגני. זהו תהליך שמסייע לאתר שלכם לקבל דירוג גבוה יותר בגוגל, ולאפשר ללקוחות פוטנציאליים למצוא אתכם במהירות ובקלות.

יש כמה צעדים שאתם יכולים לנקוט בהם כדי לסייע לאתר שלכם לצמוח בדירוג החיפוש. רוב הצעדים קלים למדי לביצוע, אבל למה להשקיע את הזמן והמאמץ על מנת ללמוד איך לדרג גבוה יותר בגוגל, אם אתם כבר משתמשים במודעות, רשתות חברתיות או שיווק בדואר אלקטרוני? יש כמה סיבות טובות, ותיכף נדבר עליהן בהרחבה.

קידום אתרים אורגני בגוגל, בניגוד לקידום אתרים ממומן מאפשר לגולשים למצוא את האתר שלכם בקלות

עם התנהלות נכונה ומקצועית של קידום אתרים אורגני בגוגל, הגולשים מוצאים את האתר שלכם בקלות, כשהם מחפשים בגוגל מוצר או שירות שאתם מספקים, מה שמוביל לסבירות הגבוהה ביותר שהם יומרו ממבקרים ללקוחות.

אף אחד אינו מחפש מוצר או שירות שהוא אינו רוצה, ולכן הם כבר במצב רוח לקנות. אתם רק צריכים להתבלט בין התחרות, וכשאתם מדורגים בעמוד הראשון של גוגל, אתם מראים לצרכנים פוטנציאליים את הלגיטימיות של המוצרים והשירותים שלכם, בזכות הדירוג הגבוה שהשגתם.

אבל חשוב להבין שהתוצאות אינן מתרחשות בן לילה

קידום אתרים אורגני בגוגל לוקח זמן, סבלנות ועקביות. אין שום ערובה לכך שתגיעו למקום הראשון בדף התוצאות של הגוגל, אבל באמצעות מדריך זה, תהיה לכם הבנה טובה יותר לגבי האופן שבו תוכלו להגדיל את דירוג האתר שלכם.

אז בואו נבחן תשעה צעדים שתוכלו לנקוט בהם כדי לוודא שלקוחות פוטנציאליים מוצאים את האתר שלכם באמצעות אופטימיזציה של האתר שלכם.

1. חשוב להבין מה הלקוחות רוצים ולמה שהם יגיעו אליכם

חשוב להבין את התשובות לשאלות אלו לפני שמתעמקים בעולם קידום אתרים אורגני בגוגל. כשמבינים מהם סוגי המילים והביטויים, שנקראים מילות מפתח שבהן משתמשים הצרכנים שלכם כאשר הם מחפשים את המוצרים או השירותים שלכם בגוגל, אפשר לספק להם, באמצעות תוכן איכותי, בדיוק את מה שהם מחפשים.

מהם השירותים הפופולריים ביותר שאתם מציעים? על איזה צורך השירותים שלכם עונים? קחו בחשבון מערך רחב של מונחים דומים ומגוונים כאחד על מנת שתוכלו להבין איך אנשים משתמשים בגוגל. אחת השיטות למצוא רעיונות נוספים היא להקליד בגוגל ביטויים רלוונטיים ולבחון את החיפושים הקשורים שקיימים לפני שאתם מבצעים מחקר מילות מפתח מתקדם. למשל:

2. מחקר מילות מפתח יסודי ומגוון

שלב זה חשוב ביותר, ויסייע לכם להבין באילו מילים וביטויים אנשים משתמשים כדי לחפש את המוצרים והשירותים שלכם. יש כמה נקודות שחשוב להקפיד עליהן במהלך מחקר מילות מפתח: חיפושים חודשיים, קשיים עם מילות מפתח, ותחרות.

כדאי גם להבין את ההשפעה שיש לחיפושים על הגוגל. לדוגמא, נניח שאתם גרים בחיפה ואתם מחפשים צלם לחתונה שלכם. כשאתם מחפשים "צלם חתונות", לא יעזור לכם לראות תוצאות של צלמים בירושלים, וזו הסיבה שגוגל מתחשבת במיקום שלכם כשאתם מחפשים מילים מסוימות, ומציגה לכם רשימת בעלי מקצוע שקרובים אליכם.

3. מחקר מתחרים

חפשו את מילות המפתח שבחרתם באתרים שונים. האם בעלי אתרים אחרים משתמשים במילת המתח שחשובה לכם באתר שלהם? כמה פעמים?

התשובות לשאלות אלו יתנו לכם מושג לגבי תדירות השימוש במילת מפתח זו באתר שלכם, כשאתם מתחילים ליישם שינויים להצלחת קידום אתרים אורגני בגוגל.

4. איזו חשיבות יש לוותק של האתר והדומיין?

חשוב להבין שלוותק של האתר שלכם יש חשיבות בהשגת תוצאות טובות של קידום אתרים, וגם הוותק של הדומיין שבחרתם חשוב. לא תמיד סמכות האתר זהה לסמכות הדומיין, אבל היא נקבעת באותו אופן.

לאתרי אינטרנט חדשים עדיין תהיה סמכות של דומיין שמגבה אותם אם הוא נבחר עם רלוונטיות לנושא האתר, ואם אפשר עם מילת מפתח שנכללת בו, אבל הנקודה שחשוב להבין היא שסמכות העמודים באתרים החדשים תתחיל מאפס ותיבנה בהדרגה.

5. הטמעת מילות מפתח באתר

אז עכשיו, שבחרתם את מילות המפתח שלכם, הגיע הזמן להבין לאילו עמודים באתר תרצו לבצע קידום אתרים אורגני בגוגל, לקבלת תוצאות חיפוש גבוהות. ברוב המקרים, עמוד הבית של האתר הוא מקום טוב להתחיל בו. הוא מכיל מגוון רחב של מידע על המוצרים או השירותים שלכם, ויוביל את המבקרים באתר למקום אליו הם רוצים להגיע.

יחד עם זאת, אם יש לכם באתר דפים אינפורמטיביים אחרים שלדעתכם מועילים יותר, מומלץ לבחור באחד מאותם דפים בנוסף לדף הבית, או במקומו.

6. בניית קישורים

קישורים הם חלק חשוב בתהליך קידום אתרים אורגני בגוגל, והשימוש בהם לקישור לדפים רלוונטיים אחרים באתר שלכם ובאתרים אחרים יגדיל את מספר הקישורים. קישורים נכנסים הם קישורים שמשאירים את הגולשים באתר האינטרנט שלכם. אתם יכולים לקשר למאמרים באתר שלכם ולדפי מידע אחרים או לדפי שירות, למשל.

גוגל משתמשת בקישורים על מנת לגלות דפים חדשים, כמו גם כדי לקבוע את האופן שבו עמוד צריך להיות מדורג, ולכן אל תדלגו על התהליך הזה. אבל בעוד שזה נכון שקישורים תוך האתר חשובים, קישורים נכנסים מאתרים אחרים חשובים לא פחות, אלא שהם קצת יותר מורכבים לרכישה.

אם אין לכם תקציב לקישורים נכנסים מאתרים אחרים, מומלץ לבנות קשרים עם אתרים איכותיים רלוונטיים אחרים, שיקשרו לאתר האינטרנט שלכם.

7. עכשיו הגיע הזמן להתחיל לכתוב

כתיבת מאמרים לאתר מסייעת במיטוב אופן החיפוש בגוגל, ומספקת גם מידע חשוב ללקוחות הפוטנציאליים שלכם והמבקרים באתר. תוכן על הענף שלכם יעניק לכם מקום להכניס את מילות המפתח שלכם במרווחים המומלצים בהנחיות גוגל, תוך שמירה על המידע הרלוונטי והמועיל. וזה לא הכול.

תוכן איכותי גורם לעסק שלכם להיראות כמומחה בתחומו, ומאמרים כתובים היטב גורמים לכם להיראות אמינים יותר בזכות רמת המומחיות שלכם.

תוכן שמשתמש היטב במילות מפתח יהיה באופן אידיאלי בין חמש מאות לאלפיים מילים, אבל לא לכל אחד יש את הזמן לכתוב מאמרים איכותיים מדי שבוע, כך ששכירת שירותי סוכנות קידום אתרים שמעסיקה את מיטב כותבי התוכן המקצועיים, תסייע לכם להשיג את הערך שהלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם מחפשים.

8. מעקב אחר הדירוג

בשלב זה, ביצעתם את מחקר מילות המפתח, הקפדתם על אופטימיזציה לתוכן האתר שלכם, כך שהוא משקף את מילות המפתח שאתם מבקשים לדרג, ועכשיו אתם מוכנים לשבת ולראות את דירוג האתר שלכם צומח. איך תדעו אם המאמצים שלכם הצליחו? מעקב אחר דירוג מילות המפתח שלכם מאפשר לכם לדעת אם העבודה שלכם מתוגמלת.

חוץ מזה, הבנת ביצועי קידום אתרים אורגני בגוגל מסייעת לכם לבצע את השינויים הנדרשים לאורך זמן על מנת לשמור על דירוג גבוה.

מומחי קידום אתרים משתמשים בכלי מעקב אחר מילות מפתח שיסייעו לכם לעקוב אחר ביצועי קידום האתר שלכם, וחשוב להבין שתוצאות אופייניות של דירוג הן תוצאות שמשתנו משבוע לשבוע ואפילו מיום ליום. המומחים מחפשים מגמות עלייה מחודש לחודש שמראות כי המאמצים שלכם מצליחים.

9. אל תתמודדו לבד עם קידום אתרים אורגני בגוגל

יישום השלבים המקצועיים הנכונים של קידום אתרים אורגני בגוגל כמעט בלתי אפשרי להתמודדות של אדם אחד שלוקח על עצמו את התהליך. זה קשה במיוחד אם אינכם בקיאים בהיבטים כמו מחקר מילות מפתח, קישורים נכנסים ו-HTML.

אם אתם לוקחים את הזמן כדי ללמוד על קידום אתרים, תוכלו לקבל תוצאות מתגמלות, אבל שכירת שירותי סוכנות קידום אתרי מסייעת לכם לחסוך את זמנכם ומאמציכם, כך שתוכלו לנהל את העסק שלכם. צרו קשר עוד היום לקביעת פגישה עם מומחי קידום אתרים, וקבלו ייעוץ לגבי האופן בו אנשי המקצוע ישפרו את תוצאות האתר שלכם בגוגל, באמצעות קידום אורגני.

 

הישארו מעדוכנים

הירשמו לניוזלטר שלנו והישארו מעדוכנים בכל מה שקורה בדיגיטל!