מיקרוסופט זכתה בחוזה של רשת הענן בפנטגון בסך של עשרה מיליארד דולרים, אמזון הפסידה

החדשות מרימות גבות מכיוון שאמזון נחשבה לחזית של חוזה JEDI, אולם ביולי אמר הנשיא טראמפ כי יתכן שהוא יתערב בתהליך ההצעה.

 

ממשלת ארה"ב העניקה למיקרוסופט חוזה מאסיבי בסך של עשרה מיליארד דולרים להפעלת רשת הענן של הפנטגון.

 

ביום שישי בחר משרד ההגנה את מיקרוסופט בחוזה המשותף לתשתית ההגנה הארגונית, המכונה גם JEDI. כחלק מהעסקה, רדמונד תספק מחשוב ענן לפנטגון בעשור הבא.

 

חוזה JEDI קורא לשירות Azure של מיקרוסופט לספק רשת מקוונת מהירה להפעלת פעולות צבא אמריקאיות. תשתית הענן תצטרך גם להיות מסוגלת להתגונן מפני מתקפות הסייבר המתוחכמות ביותר תוך הקלה על גישה לאלגוריתמים המופעלים על ידי AI לצרכים אנליטיים של הגנה.

 

הידיעה הזו מרימה גבות מכיוון שהיריבה של מיקרוסופט במרחב מחשוב הענן, אמזון, נחשבה לזו שהתקדמה בחוזה JEDI, כך על פי הניו יורק טיימס. אולם כבר ביולי אמר הנשיא טראמפ כי הוא שוקל להתערב בהענקת חוזה JEDI, תוך ציטוט תלונות שהגישו שאר המציעים, כולל מיקרוסופט, אורקל ו-IBM.

 

זה לא סוד שטראמפ אינו אוהד של ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון. הנשיא האשים את ענקית המסחר האלקטרוני בכך שהוציאה אלפי קמעונאים מחוץ לעסקים מבלי לשלם את חלקה ההוגן במיסים. בנוסף, טראמפ מתח ביקורת על הדיווחים מהוושינגטון פוסט, עיתון בבעלותו של בזוס.

 

עד כה משרד ההגנה לא הסביר מדוע מיקרוסופט זכתה בחוזה. בהצהרת המחלקה נכתב אך ורק: "כל המציעים טופלו בהגינות והוערכו בעקביות עם קריטריוני ההערכה המוצהרים. לפני הפרס, התייצבה המחלקה עם המפקח הכללי של ה-DOD, שהודיע ​​על ההחלטה להמשיך."

 

בתגובה לאובדן החוזה, דובר אמזון אמר: "אנו מופתעים מהסיכום הזה. AWS (Amazon Web Services) היא המובילה הברורה בתחום מחשוב ענן. הערכה מפורטת של ההצעות האחרות מביאה בבירור למסקנה שונה." החברה שוקלת גם אתגר משפטי לחוזה בגלל התערבות אפשרית של טראמפ, כך לפי נתוני בלומברג.

 

באשר למיקרוסופט, החוזה הוא ניצחון גדול עבור שירות מחשוב הענן שלה Azure, אולם עבודתה של החברה בנושא JEDI עשויה גם למשוך תגובות הפגנתיות על פעילותה של החברה עם צבא ארה"ב. בפברואר פרסמה קבוצה של עובדי מיקרוסופט מכתב פתוח המתנגד לכך שהחברה תספק את טכנולוגיית ה-HoloLens שלה לצבא ארה"ב, בגלל חששות שהאוזניות ישמשו לניהול לוחמה.

 

עד כה, מיקרוסופט לא הגיבה על החוזה.

 

בעתיד, אמר משרד ההגנה, כי הוא צופה שיוצעו יותר חוזי מחשוב ענן. המחלקה הוסיפה כי "DOD תמשיך לשתף פעולה מקרוב עם התעשייה כדי להביא את מיטב החידושים המסחריים שישמשו בשם לוחמי האומה שלנו."

הישארו מעדוכנים

הירשמו לניוזלטר שלנו והישארו מעדוכנים בכל מה שקורה בדיגיטל!