סקר: רבים טוענים כי הם סומכים על מה שחבריהם מפרסמים במדיה החברתית יותר מאשר על מומחים

חוקרים מזהירים מפני הסכנות הכרוכות בפסילת החכמים ביותר מכיוון שהם יכולים לסייע לנו להבין את הבעיות

 

לפי סקר חדש, פייסבוק נתפסת כאמינה יותר ממומחים.

 

פחות מ-40 אחוזים מתוך 2,000 מבוגרים בריטים שנבדקו, בחרו מומחה כסמכות האמינה ביותר למידע וייעוץ.

 

עם זאת, שישית מהנבדקים הודו בקבלת כל דבר שחבריהם משתפים במדיה החברתית כעובדה וכי אינו יכול להיות שקרי מכיוון שזה ממישהו שהם מכירים היטב.

 

אותו מספר של אנשים אמרו שהם יאמינו למשהו אם אימם תגיד להם משהו לגביו, בעוד שיותר מרבע יקבלו משהו כנכון אם הוא פשוט "נשמע אמין".

 

האינטרנט, הספרים והשותפים נתפסו גם כמקורות שניתן לסמוך עליהם.

 

הסקר ששאל על היבטים שונים של החיים המודרניים, חשף גם אילו מיתוסים הציבור עדיין מנסה לשבור.

 

בין המיתוסים הישנים שרבים נאבקים לאמת אותם בדרך כלשהי, הם: 

 

"האם סוכר גורם לילדים להיות יותר פעילים?"

"האם עטלפים עיוורים?"

"האם בטוח לצרוך מזון שנפל על הרצפה אם הוא היה שם פחות מחמש שניות?"

 

הסקר ג'ון פארס, מנכ"ל לואל שהזמין את המחקר, חש להדגיש עד כמה חשובים המומחים. "בין אם זה סיפורים של נשים זקנות שעברו דרך ההורים ובין אם זה סיפורים שנקראו באינטרנט או שחברים שיתפו אותם, לעיתים קרובות קשה להבדיל בין עובדה לבדיון. סיפורי נשים זקנות לעיתים קרובות אינם מזיקים אך חלקם הם שקרים שיכולים להשפיע על העושר שלך או על בריאותך."

 

חשוב לקבל את הייעוץ והמידע הנכון ממומחים, שיודעים לעזור. בלוגר ואמה ברדלי הוסיפו: "מכיוון שהמחקר טוען שרבים מאיתנו לא סומכים על מומחים ומעדיפים חברים במדיה חברתית על פניהם, זה הזמן לחשוב שוב מאיפה אנו מקבלים את המידע שלנו. איבדנו אמון במומחים ולעתים קרובות אנו מרגישים שהם לא אומרים לנו את כל האמת או שיש להם מניע נסתר במיוחד בכל הנוגע לכסף. נראה שאנחנו סומכים על אנשים כמונו יותר, אבל זה יכול להיות בעייתי. מומחים הם אנשים מוסמכים ובעלי ניסיון רב בנושא שבו הם עוסקים. למשל, כשמדובר במימון אנו זקוקים גם למומחים מכיוון שהם מסוגלים לפרק את הז'רגון ולהסביר לנו את התכנים במושגים שאנו מבינים." 

 

גם נמצא כי כמעט שליש מהאנשים שנשאלו חושבים שקנייה תמיד טובה יותר מהשכרה, ואילו אחד מכל עשרה האמין שקנאקים במפרקים מובילים לדלקת פרקים.

הישארו מעדוכנים

הירשמו לניוזלטר שלנו והישארו מעדוכנים בכל מה שקורה בדיגיטל!