USB4 יגיע עם תמיכה של Thunderbolt 3 – ומהירויות גבוהות

כעת, לאחר שאינטל תרמה את הפרוטוקול של Thunderbolt 3 לקבוצת USB Promoter, אפשר לראות באופק עידן של מהירויות גבוהות יותר, וכן תאימות רבה יותר.

 

אינטל הקימה תוכנית שמטרתה להפוך את הפרוטוקול של Thunderbolt 3 לזמין יותר על ידי הצעתו לקבוצת USB Promoter, מהלך שיאפשר ליצרני שבבים אחרים לעשות שימוש בפרוטוקול זה ללא צורך בתשלומים על תמלוגים.

 

על אף שקצת מוקדם מדי לדבר על המפרט של USB4, הקבוצה צפויה לחשוף פרטים מאוחר יותר השנה. עד אז, ניתן לומר בגדול כי מדובר בפרוטוקול חדש בעל מהירויות של 40Gbps ופשטות של USB-C להמונים.

 

המהירות המקסימלית של ההתקן הנוכחי, USB 3.2, היא 20Gbps.

 

שילוב בין USB ו-Thunderbolt 3 בסטנדרט אחד יפחית גם את הבלבול בין השניים בכל מה שקשור ליציאות, כבלים ופרוטוקולים.

 

"שחרור הפרוטוקול של ה-Thunderbolt 3 הוא ציון דרך משמעותי בהפיכת הפורט הפשוט והרב תכליתי לזמין כיום עבור כל אחד", אמר ג'ייסון זילר, מנהל חטיבת קשרי לקוחות בחברת אינטל. "זה, בשילוב עם Thunderbolt 3 והמעבדים החדשים של אינטל, יוצר מצב של win-win עבור תעשיית הצרכנים."

 

בעוד ש-Thunderbolt 3 מציע מגוון רחב של יתרונות, והוא נמצא בשימוש במגוון רחב של חומרות – החל מאביזרי עגינה ותצוגות וכלה באחסון ו-GPU חיצוניים – מעניין לציין שיש כרגע רק קצת מעל 450 התקנים מאושרים בשוק.

 

USB4 יהיה ללא ספק הגורם שישנה את כל זה, כאשר היצרנים יהיו מסוגלים להביא ביצועים גבוהים ואת הנוחות של התקן יחיד למכשירים הנמצאים בכל קשת המחירים, מבלי לשלם לאינטל תמלוגים. עם זאת, מעניין לציין כי אינטל אמרה שהיא תמשיך לשווק את המותג Thunderbolt, דבר אשר עלול לגרום לרמה מסוימת של בלבול אצל הצרכן כאשר השניים המוצעים למכירה נמצאים זה לצד זה. בנוסף, זה עלול להצביע על כך שאינטל עשויה לעבוד על פרוטוקול Thunderbolt 4, שייתכן כי אינו תואם ל-USB4.

 

עם זאת, ייקח קצת זמן עד שהמעבר ל-USB4 יהיה תקני, במיוחד בהתחשב בלוח הזמנים שנוגע לשדרוגים של המחשב הביתי – ובכלל זה, גם הטלפונים החכמים והטאבלטים.

 

בקיצור, יציאות והתקנים של USB 2.0 הולכים להיות בסביבה עוד זמן רב.

 

הישארו מעדוכנים

הירשמו לניוזלטר שלנו והישארו מעדוכנים בכל מה שקורה בדיגיטל!