טראמפ מנסה לפתור את עניין משחקי הוידאו האלימים לאחר מסעות הירי ההמוני ברחבי ארה"ב

"יש להניא אנשים מלשחק במשחקי וידאו מבעיתים ומצערים", אומר הנשיא

 

יש להאשים באופן חלקי משחקי וידאו של ירי המוני, אמר דונלד טראמפ. "צריך לסגת מלעודד משחקים אלימים ולהקשות על רכישתם, הציע הנשיא.

 

"עלינו להפסיק את האדרת האלימות בחברה שלנו", אמר במהלך נאום בעקבות ירי המוני. "זה כולל את משחקי הוידאו המבעיתים והמצערים שכיום הם דבר שבשגרה. קל מדי עבור בני נוער בעייתיים להקיף את עצמם בתרבות שחוגגת אלימות. עלינו להפסיק או לצמצם זאת באופן משמעותי וזה צריך להתחיל מיד."

 

הנשיא לא מסר פרטים באיזו צורה תטופל הבעיה הזו.

 

ביום שבת הרג אדם 20 בני אדם בחנות וולמארט באל פאסו, טקסס, במה שנאמר שכונה על ידי הרשויות כפשע שנאה עם מניע גזעני. שעות אחר כך נהרגו תשעה בני אדם בדייטון, אוהיו באותה דרך.

 

ההערות הגיעו בנאום שהתייחס לירי זה, שבו טראמפ האשים גם את האינטרנט בהקצנה של מי שמבצע פיגועים אלימים. הוא דיבר על "ההפסקות האפלות" של אתרי המדיה החברתית ועל הנזק שהן יכולות לגרום.

 

הוא גם דיבר על רפורמה בבריאות הנפש וגינה גזענות, חוסר סובלנות ועליונות לבנה.

 

מעולם לא נוצר קשר משמעותי בין משחקי וידאו אלימים להתנהגות אלימה, והקשר בין השניים ממשיך להיות מוקד ויכוח בקרב אקדמאים ומומחים. בפברואר, למשל, נמצא כי אין הוכחות שמי משחק משחקי וידאו אלימים מועד להתנהגות אגרסיבית בעולם האמיתי בהשוואה לבני גילו שאינם משחקים, וכי הקשר בין השניים הוא מוגזם.

 

"הרעיון שמשחקי וידאו אלימים מניעים תוקפנות בעולם האמיתי הוא פופולרי, אך הוא לא נבדק היטב לאורך זמן", אמר החוקר הראשי פרופ' אנדרו פרזילסקי, מנהל מחקר במכון האינטרנט של אוקספורד, שערך את אחד המחקרים המקיפים ביותר.

 

טראמפ הציע שוב ושוב כי צריכה להיות רגולציה טובה יותר של משחקים אלימים כדי להגביל את הנזק שהם עלולים לגרום לצעירים שמשחקים בהם.

 

"אני שומע יותר ויותר אנשים אומרים שרמת האלימות במשחקי וידאו באמת מעצבת את מחשבותיהם של צעירים", אמר בשנת 2018. "ואתה הולך צעד נוסף, ואלה הם הסרטים. אתה צופה בסרטים האלה, והם כל כך אלימים. ובכל זאת ילד מסוגל לראות את הסרט אם אין שם סצינות סקס, אבל מדובר בהרג, ואולי הם צריכים לשים מערכת דירוג בשביל זה."

 

חודש לאחר ההערות הללו, קיים טראמפ פגישה עם נציגים מתעשיית המשחקים, שם דנו כולם בשאלה "האם משחקי וידאו אלימים, כולל משחקים המדמים רצח בצורה גרפית, מייעדים את הקהילה שלנו לאלימות", כך על פי הצהרת הבית הלבן.

הישארו מעדוכנים

הירשמו לניוזלטר שלנו והישארו מעדוכנים בכל מה שקורה בדיגיטל!