איך להתגבר על מחסום שפה במיטה

1. מצאו דרכים יצירתיות לקבל ולתת הסכמה נלהבת

הסכמה נלהבת היא הרעיון שכל המעורבים נותנים באופן פעיל כן ברור למין במקום להסתמך על היעדר לא כאור ירוק – וזה יכול להיות קשה יותר לניווט כשיש מחסום שפה.

 

בהתאם למצב שלכם, ייתכן שיהיה לכם אוצר מילים משותף מספיק – גם אם זה בעיקר כן ולא – כדי לקבל חוויה מהממת, בהסכמה אוניברסלית, שתסתכלו עליה בחיבה במשך שנים. אבל אם אין לכם מספיק שפה משותפת כדי לוודא שהמין שאתם מקיימים הוא מהנה ובטוח לכל המעורבים, אולי תצטרכו להיות יצירתיים.

 

"אם שני אנשים שאינם מדברים באותה שפה רוצים להיות אינטימיים, חשוב להסתמך מאוד על תקשורת לא מילולית", אומר ג'סטין להמילר, ד"ר לפסיכולוגיה חברתית במכון קינזי וחוקר מין. "לדוגמה, כשאתם לא יכולים להגיד 'בוא נשתמש בקונדום', אתם יכולים במקום זאת לשלוף אחד או להניח אותו ביד של בן הזוג שלכם."

 

הדבר שצריך לזכור כאן הוא שתקשורת לא מילולית כמו שפת גוף יכולה להיות שונה בתרבויות שונות. אפשר להניח שהנהון ראש וניעור הם מחוות אוניברסליות של כן ולא, אבל זה לא תקף בכל מקום – בבולגריה, למשל, הנהון פירושו לא!

 

לכן, אם זה מציאותי בהתבסס על התרחיש הספציפי שלכם, זה יכול להיות שימושי עבורכם להסכים על סימנים אישיים משלכם ל"כן" ו"לא" או על מילים (אולי בעזרת טכנולוגיית התרגום שהזכרנו לעיל) לפני שאתם מקיימים יחסי מין. חשבו באילו מילים או סימנים אתם יכולים להשתמש כדי להעביר מושגים חשובים כמו "יותר", "עצור", "בסדר" או "האם זה מרגיש טוב?" אתם יכולים להשתמש במחוות כמו לחיצה או ליטוף בזרועו של האדם האחר, למשל. או שאולי לא: העצה הזו בעולם האידיאלי אולי לא הגיונית עבורכם במציאות כרגע, אבל הנקודה היא להבין מה כן עובד להעברת תחושת ההנאה שלכם (או היעדרה) – בין אם זה צלילים, תנועות או אפילו קשר עין.

 

חשוב גם לעקוב אחר התקשורת הלא מילולית של בן הזוג, כמו הבעות הפנים, תנועות הגוף והקולות שלו, כדי לוודא שגם הוא נהנה. מומלץ לשים לב לסימנים כמו אם בן הזוג שלכם מושך אתכם אליו קרוב או נסוג לאחור. אם לא נראה שהוא בעניין בשום צורה, אתם צריכים מיד לעצור ולשים הכל בהמתנה.

 

וכשזה מגיע לגבולות נוקשים – חלקים שאתם בהחלט לא רוצים שיגעו בהם או פעילויות שאתם ממש לא מעוניינים בהן, למשל – שפת גוף ותקשורת לא מילולית יכולים כמובן גם להועיל. זה נכון במיוחד אם אתם לא רוצים לדון במפורש בגבולות שלכם מכל סיבה שהיא, אבל עדיין רוצים להעביר לצד השני את המסר. אבל אם אתם כן רוצים לדבר על הגבולות האלה, שימוש באפליקציית תרגום עשויה להיות הפתרון הטוב ביותר עבורכם. אלה לא בהכרח הדרכים הסקסיות ביותר לבטא את הצרכים שלכם – ושוב, אולי לא הגיוניות למצב הספציפי שלכם – אבל הן כנראה הכי ברורות וזה טוב כדי להבטיח שתרגישו לגמרי בנוח.

2. הניחו את כל היסודות הדרושים לפני שאתם שוכבים

זה עשוי להיות אפילו מסובך יותר להשתמש במילים שלכם – או באפליקציית התרגום שלכם – ברגע שאתם עירומים ביחד, אז אתם יכולים פשוט לנסות לנהל את השיחה הראשונה שלכם על הרצונות והציפיות שלכם לפני שאתם באמת מקיימים יחסי מין. אנחנו יודעים, זה כנראה לא יקרה אם אתם בסטוץ עם זר סקסי בזמן שאתם מטיילים בעולם. או שאולי אתם פשוט לא מרגישים בנוח לנהל שיחה אינטימית עם מישהו שאתם בקושי מכירים בארוחת הבוקר. אבל אם מערכת היחסים שלכם זזה לאט ו/או אתם מרגישים בטוחים שאתם מבטאים את הרצונות והצרכים שלכם מחוץ לחדר השינה, שיחה סתמית יותר יכולה להיות דרך טובה להבטיח שהדברים יעברו בצורה חלקה יותר ברגע שהבגדים יורדים. זה לא קשור לתפיסה מיושנת שזה לא בסדר לקיים יחסי מין עם מישהו שלא הכרתם "מספיק זמן" או אם אין לכם קשר מעבר לסקס. מדובר על יסודות בסיסיים שיכולים לשפר את כל החוויה עבור שניכם.

 

אם אתם מדברים על הדברים מבעוד מועד במצב רגוע, תוך שימוש באמצעי תרגום במידת הצורך, סביר להניח שתקבלו מידע נוסף על עד לאן שניכם רוצים ללכת. בדרך זו, כשאתם סוף סוף נכנסים למיטה, תהיה לכם הבנה טובה יותר של מה האדם השני רוצה ותוכלו להכיל אותו בצורה טובה יותר.

 

אם אתם מרגישים שהשיחה הזו מסורבלת ומביכה, דעו שיש דרכים לעשות אותה מהנה במקום זאת. במהלך השיחה שלכם, תוכלו ללמד אחד את השני ביטויים שחשוב לדעת ברגע שהדברים מתחממים (כמתואר לעיל), שעלולים להפוך למשחק מקדים. זה יכול להיות משחק ארוטי מהנה של גילויים מרגשים, ללמוד וללמד מילים וביטויים שיסייעו לכם ליצור קשר אינטימי מספק יותר. אתם יכולים, למשל, להצביע על (או אפילו להפשיט) חלקים שונים שלכם או להפעיל דברים שונים שאתם רוצים לעשות כשאתם מלמדים אחד את השני את המילים בשפה שלכם. תוכלו גם להשתמש בויברטורים.

 

באופן דומה, מומלץ לחשוב מראש מה אתם לא אוהבים, כך שכשיגיע הזמן לתקשר את זה, לא תהיה לכם בעיה להחליט מה אתם באמת רוצים. לדוגמה, אולי אתם לא רוצים לקיים יחסי מין מלאים בפעם הראשונה שאתם נפגשים, אבל אתם כן פתוחים למין אוראלי.

הישארו מעדוכנים

הירשמו לניוזלטר שלנו והישארו מעדוכנים בכל מה שקורה בדיגיטל!