איך מחברים את המדפסת למחשב

איך מחברים את המדפסת למחשב?

אחד המכשירים החשובים ביותר בכל עסק, מוסד ציבורי או אחר, וכן בלא מעט מקרים בקרב משקי בית שונים, היא מדפסת. באמצעות מכשיר זה אפשר להדפיס מסמכים, עבודות, יצירות, תמונות ודברים אחרים. אנשים בוחרים לרכוש מדפסת ולחבר אותה למחשב, על מנת שיוכלו להדפיס כל מה שנדרש להם בכל נקודת זמן.

אנחנו מכירים סוגים שונים של מדפסות. החל ממדפסת שחור לבן רגילה, מדפסת לייזר צבעונית, מדפסות משולבות אשר כוללות גם סורק, פקס, מכונת צילום, ומדפסות אחרות אשר מספקות שורה של אופציות ופונקציות לעבודה, כאלה אשר הקשורות לסגנון ההדפסה, כמויות, איכות וכל דבר אחר.

מעבר לעובדה שתחום המדפסות השתנה מאוד בהקשר של סוג המדפסת, לדוגמא, בעבר כמעט ולא יכולנו למצוא מדפסת לייזר צבעונית אלא רק מדפסות שחור לבן, ובוודאי שלא יכולנו למצוא מדפסות משולבות אלא מכשירים שאך ורק מדפיסים, אזי שהיום אנחנו יכולים למצוא סוגים שונים של מדפסות וכן אנחנו יכולים למצוא דרכים שונות כיצד לחבר את המדפסת.

בחלק הבא של המאמר אנחנו נציג דוגמאות שונות כיצד אפשר לחבר מדפסת למחשב, ולאחר מכן נסביר את החשיבות של החיבורים השונים, מדוע זה אמור להשפיע על תפקוד המדפסת.

 

אילו חיבורים קיימים?

בדרך כלל, היינו רגילים לחבר את המדפסת למחשב באמצעות כבל. בתחילה זה היה כבל עם פנים, במשך השנים כשהחלו להשתמש ביציאות USB, אז השתמשו בכבל כזה לצורך חיבור המחשב עם המדפסת. זה פשוט ונוח. אחד היתרונות של חיבור כזה, זו היכולת לחבר את המדפסת לכל מחשב, ולא בהכרח למחשב ספציפי.

בהקשר זה צריך לזכור, החיבור בין המדפסת למחשב איננו מתבצע אך ורק באמצעות הכבל אלא גם באמצעות תוכנה שיש להתקין במחשב על מנת שהוא יוכל "להכיר" במדפסת.

עם השנים, נוצרה אופציה נוספת והוא חיבור אלחוטי. בזכות העובדה שמדפסות מתחברות לרשת של הבית, אז אפשר לחבר אותן אל המחשב באמצעות הרשת. כך אין צורך להשתמש בכבלים בין המדפסת למחשב, זה הרבה יותר נוח ופשוט, וכן מאפשר להציב את המדפסת במקום מסוים ואת המחשב במקום אחר לגמרי.

 

מה החשיבות של סוג החיבורים

כפי שציינו, כאשר אנחנו מחברים מדפסת למחשב באמצעות כבל, זה יכול להיות מעט בעייתי, שכן זה מחייב שהמדפסת תהיה קרובה למחשב. לעומת זאת, אם מדובר על חיבור באמצעות הרשת, אז אפשר ששני המכשירים יהיו במקומות שונים לגמרי.

זו אחת הסיבות מדוע נהוג לבצע חיבור שכזה בבתי עסק. במקום לחבר את שני המכשירים ביחד באמצעות כבל, אז עושים זאת באמצעות הרשת, כך גם אפשר להפריד אותם וגם אפשר לחבר את המדפסת למספר מחשבים במקביל. זה מאפשר לכל עובד לשלוח מסמכים להדפסה וזו תתבצע על פי התור, באיכות דומה וברמה גבוהה.

הישארו מעדוכנים

הירשמו לניוזלטר שלנו והישארו מעדוכנים בכל מה שקורה בדיגיטל!