כיצד לבחור את הטכנולוגיה המתאימה לעסק שלך

טכנלוגיה היא הכלי אשר כל עסק צריך כדי להצליח. נעלמו מן העולם הימים בהם עט ודף נייר היו מספיקים כדי לעבור ישיבה עם לקוחות או כאשר מחפשים ספק חדש.

כעת, הרבה יותר חשוב להיות כשיר כמה שיותר בשימוש בטכנולוגיה בכל פן בעסק שלך. כאשר יש לך את הטכנולוגיה הנכונה וכאשר אתה משתמש בה נכון, זה מה שיבדיל בין העסק שלך לבין כל האחרים.

אך חשוב לזכור, כאשר אתה רק מתחיל או כאשר יש לך תקציב נמוך (או שניהם), אז ממש חשוב לוודא כי אתה בוחר בטכנולוגיה הנכונה – אינך רוצה להשקיע את כל התקציב שלך על טכנולוגיה אשר תהיה יעילה ושימושית בעתיד, אך לא תעשה שום דבר עבורך כעת, או טכנלוגיה אשר מתאימה יותר לתעשייה שונה מן האחת אשר אתה עובד בה. עבורך ישנן מספר עצות שימושיות הנוגעות בבחירת הטכלונוגיה הנכונה לעסק שלך, כדי להתאים את התקציב שלך ושתקבל בדיוק את מה שאתה צריך.

תוכן עניינים:

  1. חפש את "נקודות הכאב"
  2. הפוך את האבטחה לעדיפות
  3. בדוק את התקציב
  4. חפש עצות
  5. עקוב אחר הטרנדים האחרונים

חפש את "נקודות הכאב"

לכל עסק יש "נקודות כאב". אלו האיזורים אשר אף אחד לא נהנה לעבוד בהם, האיזורים אשר לא נוגעים בהם עד הדקה התשעים. או שפשוט אלו נקודות אשר לוקחות יותר זמן ממה שהן צריכות בגלל שאין לאף אחד את המיומנות לבצע את העבודה, או שאף אחד אינו מעוניין לבצע את העבודה. לא משנה מה הסיבה לקיומן של נקודות הכאב הללו, בדיוק בנקודות אלו אתה צריך להתחיל לחפש את הטכנולוגיה הנכונה, מכיוון שעם הטכנולוגיה הנכונה אתה יכול לגרום לנקודות הכאב הללו לכאוב הרבה פחות. אולי אפילו תוכל להיפטר מהן לגמרי.

הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא לדבר עם עובדיך ולדון באילו איזורים הם מרגישים שהם צריכים עזרה בהם. שאל מה היא העבודה הנוראית ביותר שהם צריכים להתמודד איתה בכל יום או בכל שבוע. מה לוקח הכי הרבה זמן בלי שום תוצאה חיובית? מה הם יכולים לעשות עם הזמן שלהם במקום? האם יהיה יותר טוב במידה וינצלו זמן במקום אחר, לדוגמא? חשוב לזכור כי יש לעשות זאת בצורה דיפלומטית; אמור להם כי אתה לא דואג לגבי מיומנות ניהול הזמנים שלהם, אתה צריך להעריך את המטלות שהם מבצעים והאם יש דרך יותר טובה לבצע אותן. הדבר האחרון אשר מעסיק ירצה הוא לגרום לעובדים שלו לדאוג – אתה מוכרח לקבל תשובה כנה על מנת למצוא היכן זקוקה טכנולוגיה חדשה.

ברגע שאתה יודע זאת, אתה יכול לחפש עבור הטכנולוגיה הטובה ביותר שתוכל לעזור לעסק שלך. בחלק מן המקרים, אתה אפילו לא תצטרך לקנות את הטכנולוגיה עצמה, במקום זה, צור קשר חוץ עם חברה אשר משתמשת בטכנולוגיה כדי לתת לך תוצאות.  לדוגמא סוכנות ביטוח בה ביקרתי  עם העובדים ניכר היה כי יש להם בעיות עם המחשבים והתקשורת במשרד על בסיס קבוע דבר שהופך את העבודה למסורבלת ולא נוחה, לאחר מכן הצעתי לחתום חוזה שירות עם חברה שמספקת שירותי מחשוב ותשתיות תקשורת. מאז המקרה העובדים מרוצים ולכל בעיה יש כתובת. חסכון בזמן ופרודוקטיביות גבוהה יותר וגם העובדים שמחים.

הפוך את האבטחה לעדיפות

כעת אתה יודע אילו איזורים של העסק ירוויחו מטכנולוגיה חדשה אשר תהפוך אותם לקלים יותר לניהול, יש עוד דבר אשר עליך להכליל בכל חיפוש אשר אתה עורך עבור טכנולוגיה זו; אבטחה. אבטחת העסק שלך, הלקוחות ועובדיך צריכה להיות העדיפות שלך, ואין מקום לכל סוג של טכנולוגיה אשר לא יכולה להבטיח כי הכל יישאר בטוח ואתה לא תהיה חשוף להתקפות סייבר. אולי זה נשמע כמו דבר פעוט, אבל אם משהו ילך לא כשורה, שם העסק שלך יכול להיהרס, וקשה מאוד לבנות שוב מחדש את שמך. הוסף את האבטחה לרשימת הדברים המוכרחים, ותהיה במצב הרבה יותר יציב.

אבטחה על פניו באה בשני היבטים – הגנה על רשת המחשבים שלך ומצד שני מערכת מצלמות אבטחה למיגון וניטור העסק שלך!

בדוק את התקציב

כל אלמנט של העסק שלך צריך להיות מתוקצב, וזה כולל כל טכנולוגיה חדשה. בעצם, זהו אחד הדברים החשובים ביותר אשר אתה צריך לכלול בגליון התקציב שלך, מכיוון וזה יהיה קריטי לעסק שלך (ולכן זה הכרחי לבנות עסק כזה ולייצר יותר רווח), אבל זה גם יכול להיות יקר.

גם אם הצריכה הראשונית לא עולה יותר מדי – אם בכלל – יש סיכוי כי ישנם עוד הוצאות לקחת בחשבון. אולי תצטרך לשלם עבור חידושים, או אולי תצטרך לשלם עבור שירותים מסויימים על בסיס חודשי, לדוגמא. אם ההוצאות הללו אינן כלולות בתקציב שלך, אתה אולי תמצא כי לא תוכל להתמודד איתן. זוהי בדיוק הסיבה מדוע המחקר צריך להיות יסודי לפני שאתה מחליט כל החלטה אשר הולכת לעלות כסף לעסק שלך.

 

זכור, לא כל חלק של הטכנולוגיה הולך להיות שימושי עבורך, אז אפילו אם התוכנה שאתה מחפש נחשבת הטובה ביותר, אולי היא לא תהיה הטובה ביותר עבורך, ויש מצב שאתה תבזבז הרבה כסף למרות שאתה לא צריך, וגם לא תצטרך את התוכנה.

חפש עצות

עצות הן בעלות ערך רב בעסקים, וזה תמיד רעיון טוב לשאול. אתה יכול לשאול מומחים בתחום אשר עובדים עם טכנולוגיה כל הזמן, שימוש בפורומים באינטרנט או במדיה חברתית, או שימוש בפלטפורמות כמו LinkedIn. או שאתה אולי תרצה לדבר עם עוד בעל עסק (כנראה עדיף אחד שהוא לא בעל עסק יריב) לגבי איזו טכנולוגיה הם משתמשים. כמובן, אם תעשה זאת אתה חייב לדעת האם הטכנולוגיה שלהם תועיל לעסק האישי שלך. אפילו ישנם וועידות וכנסים אשר תוכל להשתתף בהם, שם תוכל לראות כל מיני סוגים של טכנולוגיה שימושית, ותוכל לדבר עם האנשים אשר עיצבו אותה כדי לראות איך טכנולוגיה זו תוכל להועיל עבורך.

תוכל אפילו לדבר עם חבריך לצוות. כבר שאלת אותם איפה הם זקוקים לעזרה, אז למה לא לשאול אותם ספציפית איזו טכנולוגיה תוכל לעזור להם?

חיפוש עצות לפני התמסרות למשהו בעסק יכול לעזור בצורה משמעותית, במיוחד כאשר התקציב והזמן נמוכים.

עקוב אחר הטרנדים האחרונים

לבסוף, חשוב מאוד כי תנצל זמן מה במעקב אחרי הטרנדים האחרונים בתעשיית הטכנולוגיה. כיום הכל נע בקצב רב, אז משתלם ממש למצוא תוכנה אשר תעבוד עבורך, ולחכות עד אשר שבחנו אותה וניסו אותה אחרים לפני שאתה מכניס אותה אל עסקך. למרות שבמקרים מסויימים עדיף להיות מאמץ מוקדם, כאשר זה נוגע לטכנולוגיה חדשה ולשם העסק שלך, לרוב עדיף לחכות לצפות לראות.

הישארו מעדוכנים

הירשמו לניוזלטר שלנו והישארו מעדוכנים בכל מה שקורה בדיגיטל!