כיצד טכנולוגיית בלוקצ'יין עלולה לשנות את סיום פשעי הסייבר בתחום הבריאות

החודש ראינו כי התקפות של תוכנות כופר גורמות לעשרה בתי חולים לפחות וחוליהם להיות בסיכון. שלושה בתי חולים בארה"ב ושבעה באוסטרליה נקטו צעדים דרסטיים כדי להגן על מטופליהם על ידי ביטול פגישות ניתוח ואפילו סילוק החולים.

 

רשומות רפואיות לא מוגנות משפיעות על ביטחונם המיידי של המטופלים במקרים שבהם היסטוריה של מטופלים, תרשימים, תמונות ומידע אחר הוסרו ממערכות מחשבים בתחום הבריאות ונמצאו כפשוטם ככופר.

 

בטיחות המטופלים נבדקת גם כאשר אנו שוקלים את האפשרות להתעללות במידע נוסף, לאחר ההתקפה.

 

בשנת 2017 התקפת הכופר של WannaCry שיתקה את NHS באנגליה. במשך כמעט 48 שעות, כל המערכת לא עבדה ולמעלה מ-10,000 מסמכים נגנבו מ-68 בתי חולים. מאז הפיגוע הזה, ה-NHS נותרה מסורה לדיגיטליזציה ופתרונות הדדיים, אך אנו עדיין רחוקים מאוד מאבטחת סייבר אמיתית.

 

יש שתי סוגיות עיקריות שעומדות בפנינו:

 

מערכות הבריאות שלנו אינן בטוחות נגד התקפות עתידיות. כל מוסד של NHS ישתמש בסוג אחר של אבטחה כאשר מוסדות אלה אינן פועלות ולא מתקשרות יחד. זה ההפך הגמור מהמגזר הפיננסי שהתאגד כדי לכפות התקפות על ידי עבודה משותפת להערכה של ההאקרים.

 

רשומות רפואיות משותפות עם צדדים שלישיים מרובים שכולם חלק מהמערכת האקולוגית של הבריאות. עם זאת, העברת נתונים רגישים לביקורת זו נעשית עדיין דרך מערכות ישנות, מיושנות, מושתקות, ועדיין באופן, מדהים, על ידי נייר במקרים מסוימים. עלינו להתחיל לשקול כיצד טכנולוגיה מתקדמת יכולה לסייע למערכות הבריאות שלנו ככל שתוקפי סייבר נעשים יותר מאורגנים וטקטיים. בלוקצ'יין פועל במספר מכשירים ורושם נתוני ערך באמצעות קריפטוגרפיה.

 

נתונים המאוחסנים בבלוקצ'יין עמידים מאוד לשינויים. בקיצור, שמירת מידע על מטופלים על בטכנולוגיה זו מכניסה את המטופל לשליטה ומעניקה לו את הכוח לשתף גרסה יחידה ובלתי ניתנת לשינוי של האמת. המשמעות היא גם שלמידע תהיה שכבה נוספת של הגנה מודרנית מפני התקפת סייבר.

 

שירותי הבריאות צריכים להתאגד נגד מתקפות סייבר ולנצל את כל המשאבים הדיגיטליים הזמינים כדי להגן על חולים ולהימנע מאיחור בטיפולים. השימוש בטכנולוגיית בלוקצ'יין כפיתרון הוליסטי אמור להיות שיקול רציני ביותר עבור כל אנשי המקצוע ומעצבי המדיניות בתחום הבריאות, כמו גם בפורום להגנה.

 

Medicalchain היא חברת מדיטק המבוססת בלונדון שבנתה פיתרון בלוקצ'יין לאופייה המקוטע של מערכת הבריאות כיום. בראשות המנכ"ל ד"ר עבדאללה אלביטי וסגן המנכ"ל מו טייב, Medicalchain שואפת להכניס את המטופל לשליטה מלאה בנתונים הרפואיים שלו, ולתת לו את הכוח לחלוק גרסה יחידה של האמת עם כל ארגון ברשת הרפואית שלו.

הישארו מעדוכנים

הירשמו לניוזלטר שלנו והישארו מעדוכנים בכל מה שקורה בדיגיטל!